duminică, 23 octombrie 2011

O vizită în poezia modernă

                                    ALUP


       Trezit în vis, de metaforă
în poezia modernă, pe strada Ilup.
       Drumul se schimbă brusc prin cot…ituri.
       A…uzeam cum unii gemeau, dar nu-i vedeam
prin metaforă irefutabil …
Mi-am zis: În poezie e numai plăcere! Hai la drum!
Și … brusc … cad.

       Marmura roz, mă rog … acoperea un coliseu septic de …
juma de metru plin cu bitum topit, ceară, smoală …
și bine-nțeles sirop de cetină, alterat dar … cleios …

       Am uitat să vă spun că m-am trezit …
în vis, îmbrăcat în zdrențe …
care se trăgeau ca o trenă după mine
voind să-mi consume minima realitate,
de a realiza cu ce am de-a face în … Ălup.

       Uns cu bitum, dat prin ceară și prin acel …
amestec smolatec de uleiuri râncede …
inovând un Babel alterat în siropul de brad coclit,
mi-am zis să mă despoi de zdrențe.
Fie ce-o fi ! …

       Ei bine! Acest decant – decar – decart, inmaculat septic
se încheia într-o tainică băltoacă adâncă, de melasă reziduală
care puțea ca un cadavru … dar mai îmbietor ca mine.

       Ei bine! După cum vă imaginați, m-am împiedicat
de un prag ascuns viziunii mele și …
cu ajutorul câtorva epitete bine încasate,
pe care, le-am slobozit pe gură …
am căzut într-o mare tevatură.

       Gol pușcă dar bine uns …
să zicem cu toate alifiile metaforei,
atârnând deasupra unui hău, plin …
cu pene … La ce vă gândeați?! Mi-am zis:
Ce să-i faci?, Ce să-i faci?!, poezia …
solicită eforturi și sacrificii radicale .
       Mi-am ros cureaua – zdreanța
de la încheietura gleznei
și am căzut în pene.

       Pe deasupra, firesc, toate erau roz, dar …
așa la vre-o 5 cm era un strat de pene
negre de un metru.
(Gros! Vă gândeați cumva la lungime?)
Și! … din loc în loc
câte oază loază de pene roșii.

       Auleo! Ce chin, ce jale? … Alifiile anterioare,
mi-au fost ca un balsam pe suflet,
față de duhoarea penelor și groaza pufului,
care m-a convins să-mi smulg
fir cu fir tot părul din cap …
Noroc că-l purtam lung, ca și acum.

       Mi-e teamă să nu mă trezesc
pe vre-o autostradă din Ruc Tarum,
undeva prin Orientul Mijlociu …
Știți acolo … metafora e mai încercată
și poezia e mai profundă decât o latrină.

       Nu vă mai spun … ce am pățit pănă la capăt,
că vă văd că sunteți toți veniți
de pe autostradă.

       Lumea e plină de poeți … motiv septisedecisimus,
întemeiat să te reconsideri
și să-i devii credincios lui Ilup,

       Știți între timp … odată metaforforizat – aseptic,
ăsta e dumnezeu pe pământ.






      Ultimul anunț


   Am dat un anunț gratuit …
E... de l-aș fi văndut ?! …
sau măcar să-l fi schimbat
pe vreo două, trei mai mici,
puteam să-mi păstrez
unul doar pentru mine.
   Ei bine! am să prezint,
cum latră câinele meu,
un câine extraterestru.

   Și să vedeți că toți au venit
firesc, lătrând cu câinii lor.
   Ce păcat! Ce păcat!
Câinele extraterestru latră …
o singură dată și apoi dispare.
Acum nu mai știu dacă …
dispare lătratul sau câinele.
Ultima întâlnire cu extratereștri
era rasat de divagată
și am început să nu înțeleg
de ce … îi înțeleg.

   Ce păcat! Ce păcat!
-         Ți-a trebuit una din astea?
-         Ce? – Câinele în loc să latre
mi-a vorbit!
E drept erau pe acolo câteva …
extra, super, cool.
Și mai în acolo … Da! Super!!!

   Măi! Da eu am venit aici
totuși cu un câine extraterestru.
-         Bine că te țin la capătul lesei!
-         Ce ? Cine pe cine plimbă?
Am vrut și eu să intri în rândul lumii !

   Am aflat că toată maas media,
va da un singur anunț,
o singură dată
și apoi se va desființa.

,, Toți lătrăii care au venit
la lătratul câinelui extraterestru,
care nu a mai lătrat,
erau cățele. ”

                                18 01 11







                  Tăcerea mâinilor


   Azi noaptea m-a visat
că din fiecare familie
n-a rămas decât unul.
Ceilalți au de …cedat.
   Și obiceiul a pus banii
în mâinile celor duși.
Ei bine! … n-au ajuns și …
i-au scos pe toți din bănci
și sau pus de mâini
tuturor celor fără …
ținere de mână.

   A doua zi
m-a întâlnit … Ce Faci,
zicându-mi după obicei,
rămas singur: - Ce faci?
-         Nimic n-am bani!
Dar tu?
-         Nici eu!
-         Dar ei?
-         Care ei?
Suntem doar trei:
Fiul, Sfântul cu duhul și …

   Na! … că n-avem
obicei acum
săi punem bani, că …
Noaptea mâinilor
de a doua zi tace …
trezită din moarte.

                             17 01 11







      Câine  extraterestru


   Acest câine …
s-a rinocerizat
deghizându-se animalic
în prima masă mișcătoare –
religie canibalică …
dar ... a devenit ateu.

   Dacă îi găsiți lațul ? …
vă rog să mi-l înapoiați,
m-a costat o groază de bani.

   Dacă totuși îl găsiți ! …
Cine știe ? … poate vi-l vând.

   Am impresia că latru
la impresia …
cui nu trebuie
să mă plătească. 


 




      Animal  de  companie



   Acces la voluptate
a unui singur arh

   V-a tot abate
marea controversă …

   Se va întoarce
ca un patriarh …

   Al unui singur …
drept la lesă.

                            20 02 11



  Vecinătate plimbăreață



   Vecinătate
consumată-n mit –

   Redefinire
împovărată în tacit.

   Să vină
Dumnezeu ca atare …
la plimbare.



      Deferire arhivată



   E prea ridicol
radicalizat,
acest prerăsărit
care s-a arhivat.

   Ei! Ar fi bine
de purtat.
Să tindă-n presupuneri,
printre depuneri.

   Indeferit –
substratului de vraf,
mai multor …
culturalizări,
de praf.





      Pană de cuvinte



   I-ar face bine
o tuse convulsivă,
acestei pene ireale.
S-ar reconfigura
o emotivă.

   Chiar zeul Pan
plecat într-o idilă
ar readvirusa,
acest totem.

   Mă întreb:
În ce i-ar sta mai bine ?
În fem … în blem …
sau în feblem.




   Mit conflictual ratrapat



   Un ultim act
de împroprietărire,
cu trei conflicte
protejate-n …
pact.

   Vor bate-un stâlp
privirii răstignite,
să ne organizăm
conflictual compact –

   Cu-n bețișor
mistificat …
intact.





   Uitare uitată



   Se odihnește timpul
a uitare,
pe-o treaptă rezervată
unei clipe nude.

   Mi-am tot propus
cuvintele mai ude –
   Resort uitat,
pe cine știe unde.



Nodul cuvântului uitat


   Dom în uitare
așteptănd o referință.

   Se tot dezbate
demnitatea de-a fi zeu.

   Și nu e neputință,
nici mirare –
un nod de cer și seu …

   Mijlocitori impuși
ajunși ascunși
în eul meu
de iță.

   Să-noade
și cuvinte rare,
cuvântului uitat
în neputință.







   Templu ecumenic



   Motivație
de ultimă oră
a cuvântului …

   Aici fiecare
își citește poezia
și-și iese lui.

   Îngerii
singurii ascultători
rămân nevăzători.

   Aștept să intru
și scrie:
Veniți cu o altă
poezie.

   Pe foaia mea …
n-am scris nimic.

Îngerii îștia cu tic!.






  Nevoire voit întreită



      O ... nanire
voit nevoită –
înfirea
reciclării ipohondriei.

   Devraltare –
devorare a perspectivizării
prostiei.

   Trei înțelepți
ce așteaptă semnul
întâlnirii …
astiei.







   Așteptarea de mâine



   Tu stai în de față-mi
răsărit de mâine –

   Un loc prea obosit
înghesuirii mâinii.

   Deasupra aburcat
stau – mijlocirea pâinii …

   Aștept, aștepți …
să latre altfel câinii.
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu